Expert principal, pe durată determinată, gestiune riscuri operaționale
Oraș:
Chișinău
Studii:
Universitate
Experiența de munca:
De la 3 ani
Salariu:
Nespecificat
Program de muncă:
Full-time
Obiectivul/scopul postului:
Asigurarea procesului de gestiune a riscurilor în cadrul BNM, aliniat la obiectivele strategice ale băncii.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare în domeniu economic sau administrativ cu media generala pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); în cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia este întrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 5 ani; Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţară si/sau instituţiile de invăţămînt respective;
Experienţă în domeniul economic sau administrativ de minim 3 ani în domeniile financiar-bancar, gestiune riscuri, audit, control intern, conformitate;
Posedarea cunoștințelor aferente instrumentelor de gestiune a riscurilor, cunoașterea standardelor și/sau bunelor practici va fi considerată un avantaj;
Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
Competenţe lingvistice: cunoaşterea fluentă a limbii române (nivel avansat); cunoaşterea limbii engleze la nivel intermediar.
Abilități:
organizatorice, de planificare, negociere,
lucru în echipă, comunicare eficientă;
gândire ordonată și constructivă, putere de convingere; perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres,
capacitatea de a comunica verbal şi în scris, a face transfer de cunoștințe.
Principalele atribuții:
Efectuează organizarea și coordonarea procesului de gestiune a riscurilor operaționale în activitatea BNM, prin participarea la:
- dezvoltarea cadrului intern metodologic de gestiune a riscurilor operaționale aferente proceselor de activitate ale BNM;
- organizarea ședințelor de autoevaluare a riscurilor operaționale pe procese;
- coordonarea matricelor/fișelor de risc operațional la nivel de procese BNM;
- elaborarea și administrarea profilului de risc operațional al băncii;
- raportarea consolidată la nivel de bancă aferent gestiunii riscurilor operaționale;
Dezvoltă și administrează mecanismul de gestiune integrată a riscurilor;
Dezvoltă cadrul aferent sistemului de control intern al BNM;
Efectuează transferul de cunoștințe către salariații responsabili din alte subdiviziuni.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
16 septembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea cu privire la BNM nr. 548-XIII din 21.07.1995
Extras din Cadrul privind gestiunea riscurilor operaționale, plasat pe pagina web oficială a BNM
Metodologii și instrumente utilizate în gestiunea riscurilor și sistemului de control intern
Bunele practici în gestiunea riscurilor și sistemului de control intern (COSO, ISO, BASEL ș.a).
Asigurarea procesului de gestiune a riscurilor în cadrul BNM, aliniat la obiectivele strategice ale băncii.
Cerințe minime obligatorii:
Studii superioare în domeniu economic sau administrativ cu media generala pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); în cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia este întrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 5 ani; Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţară si/sau instituţiile de invăţămînt respective;
Experienţă în domeniul economic sau administrativ de minim 3 ani în domeniile financiar-bancar, gestiune riscuri, audit, control intern, conformitate;
Posedarea cunoștințelor aferente instrumentelor de gestiune a riscurilor, cunoașterea standardelor și/sau bunelor practici va fi considerată un avantaj;
Cunoştinţe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoaşterea avansată a aplicaţiilor MS Word, Excel şi Power Point;
Competenţe lingvistice: cunoaşterea fluentă a limbii române (nivel avansat); cunoaşterea limbii engleze la nivel intermediar.
Abilități:
organizatorice, de planificare, negociere,
lucru în echipă, comunicare eficientă;
gândire ordonată și constructivă, putere de convingere; perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres,
capacitatea de a comunica verbal şi în scris, a face transfer de cunoștințe.
Principalele atribuții:
Efectuează organizarea și coordonarea procesului de gestiune a riscurilor operaționale în activitatea BNM, prin participarea la:
- dezvoltarea cadrului intern metodologic de gestiune a riscurilor operaționale aferente proceselor de activitate ale BNM;
- organizarea ședințelor de autoevaluare a riscurilor operaționale pe procese;
- coordonarea matricelor/fișelor de risc operațional la nivel de procese BNM;
- elaborarea și administrarea profilului de risc operațional al băncii;
- raportarea consolidată la nivel de bancă aferent gestiunii riscurilor operaționale;
Dezvoltă și administrează mecanismul de gestiune integrată a riscurilor;
Dezvoltă cadrul aferent sistemului de control intern al BNM;
Efectuează transferul de cunoștințe către salariații responsabili din alte subdiviziuni.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
16 septembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
Legea cu privire la BNM nr. 548-XIII din 21.07.1995
Extras din Cadrul privind gestiunea riscurilor operaționale, plasat pe pagina web oficială a BNM
Metodologii și instrumente utilizate în gestiunea riscurilor și sistemului de control intern
Bunele practici în gestiunea riscurilor și sistemului de control intern (COSO, ISO, BASEL ș.a).
Închide
Felicitări,
CV-ul tău a fost trimis cu succes! 🥳
Închide
CV-ul tău a fost trimis cu succes! 🥳